Ulaştırma Bakanı Uraloğlu’dan depremde çöken operatörler hakkında açıklama

Dün İstanbul’da meydana gelen depremlerin ardından Turkcell, Türk Telekom ve Vodafone kullanıcıları iletişim sorunlarıyla karşılaştı. Halk, şebekedeki sorunlar nedeniyle arama yapamadı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, üç operatörde yaşanan problemler hakkında açıklamalarda bulundu.

Bakan Uraloğlu, dün yaşanan sorunların ardından bugün üç operatörün yetkilileriyle bir araya gelerek toplantı gerçekleştirdi. Toplantı sonucunda değerlendirmelerde bulundu.

Depremde telefon aramalarının yüzde 25’i başarısız oldu

İstanbul’da üç operatörün toplamda 20 bin baz istasyonu bulunmaktadır. Baz istasyonlarında depremden kaynaklı herhangi bir hasar meydana gelmedi. Normal şartlarda internet üzerinden yapılan aramalarda 2 kat bir artış yaşandı ve bağlantı sorunu yaşanmadı. Sesli görüşmelerde ise 7 ila 10 kat arasında bir artış oldu ve mevcut aramaların yüzde 25’i başarısız oldu. Uraloğlu, 2019’da yaşanan Silivri depremlerinin ardından yaklaşık olarak 4 kat kapasite artışı sağlandığını belirtti.

Bakan Uraloğlu konuyla ilgili olarak şunları ifade etti:

“Ülkemizde normal zamanlarda 2,5 kat fazla kapasiteye sahip olduğumuzu belirtmek isterim. Yani normal zamanlardaki kapasitenin 2,5 katına kadar olan talepleri sorunsuz karşılayabiliyoruz. Peki dünkü depremde neler yaşandı? Dünkü depremde 7 ile 10 kat arasında bir sesli görüşme artışı meydana geldi. İnternet üzerinden yapılan aramalarda ise 2 kat bir artış görüldü. 2,5 kat kapasitesi olan bir sistemin 7-10 kat arasında bir yüklenmeye dayanması oldukça büyük bir başarıdır. Mevcut aramaların yüzde 75’ini başarıyla karşıladık. Ancak maalesef yüzde 25’ini karşılayamadık. İnternet tabanlı aramalarda ise 2 kat artışı başarılı bir şekilde karşıladık ve burada bir sorun yaşanmadı.”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, internet üzerinden yapılan aramalarda herhangi bir sorun yaşanmadığının altını çizerek şunları ekledi: “(Sesli aramalarda) Kapasite artışından kaynaklanan 15 dakikalık bir yoğunluk dönemi yaşandı ve istenilen görüşmeler gerçekleşemedi. Daha sonra durum normale döndü. Bundan sonraki süreçte ihtiyaçlarımıza uygun olarak durumu tekrar ele alıyoruz. Benzer sıkıntıları yaşamamak adına gereken adımları atmaya devam edeceğiz.”

Related Posts

Split Fiction oyunu film oluyor! İşte başrolü

Yılın en iyi oyunları arasında gösterilen Split Fiction, sinema dünyasına adım atmaya hazırlanıyor. Bu başarı sonrası, hızla başlatılan film uyarlaması çalışmaları kısa sürede somut bir aşamaya geldi. Bu gelişme, oyunun fanlarını oldukça sevindirdi …

Spotify aboneliklerine yeni zam dalgası: “Süper Premium” yolda

Müzik akış pazarının lideri Spotify, yaz aylarında Avrupa ve Latin Amerika’da bireysel abonelik fiyatlarına zam yapmaya hazırlanıyor. Şirketin “süper premium” abonelik planı da gündemde.

Realme 14T resmen tanıtıldı! İşte tasarımı

Realme, MediaTek’in 5G destekli Dimensity 6300 yonga setinden güç alan yeni modeli Realme 14T’yi tanıttı. Uygun fiyatı, AMOLED ekranı ve yüksek kapasiteli bataryası ile dikkat çeken telefon, özellikle bütçe dostu bir seçenek arayan kullanıcıları …

Samsung, Galaxy S25 Edge’in fiyatını kendi sitesinde sızdırdı

Samsung’un yeni amiral gemisi Galaxy S25 Edge henüz resmi olarak tanıtılmadan, fiyat etiketleri şirketin firmanın kendi web sitesinde paylaşıldı. Kanada’da yürütülen bir promosyon kampanyasının şartlar ve koşullar bölümünde ortaya çıkan bu bilgi …

Xiaomi uygun fiyatlı akıllı hoparlörünü duyurdu

Son dönemde akıllı hoparlör konusunda hareketlilik yaşayan Xiaomi bu kez uygun fiyatlı bir model duyurdu. Fiyatına rağmen daha akıllı özelliklerle donatılan Xiaomi Smart Speaker arabaları bile kontrol edebiliyor.  Xiaomi Smart Speaker …

Türkiye’de en çok abonesi bulunan içerik platformları

JustWatch, Türkiye’nin en popüler dijital yayın platformlarını listeledi. Max yeni gelmesine rağmen listeye birincilikle girdi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir